Få et Job! Tips til at organisere dit CV

Uanset om du er en Vice President for Marketing eller et nyere kollegium grad, er dit CV nøglen til at åbne dørene til beskæftigelse. Det er en arbejdsgiver første indtryk af dig og tro det eller ej, mange ansættende embedsmænd tilbringer mindre end tredive sekunder gennemgå det. Med kun flygtige øjeblikke til at gøre et første indtryk, er det bydende nødvendigt, at dit CV er organiseret.

Polsk din sko, øve dit håndtryk og notere nogle tips til at skabe en organiseret CV, der vil fange øjet af selv de mest træt af HR associates:

Start ved at sidde med din gamle CV og en timer. Giv dig selv 15 sekunder til at læse den. Hvor langt kom du? Var du i stand til at læse hele siden? Udover «få din fod i døren,» dit mål er at oprette et CV, der kan scannes fra top til bund i mindre end 30 sekunder. Det skal indrettes punktformet dine styrker og fremhæve din beskæftigelse-relaterede resultater. Næste, Giv dig selv en anden femten sekunder, men denne gang skimme dit CV som hvis du var den person, der gør ansættelse. Hvad dele stod ud? Var det en fed eller kursiv sætning? Var det en tabbed kolonne af ord eller et dollartegn? Tror om hvilke ord eller afsnit sprang ud på dig, cirkel dem med rødt, og bruge dem i kroppen af din nye CV. For en anden mening, tage en frisk kopi og bede en ven eller et familiemedlem medlem at gøre det samme.

På skrot papir, oprette et diagram og skrive alle dine tidligere job på tværs af toppen af siden. Under hvert jobtitel liste mindst 2-4 opgaver/resultater vedrørende holdning. Analysere hver af dem, og spørge dig selv: er dette resultat har nogen relevans for jobbet jeg nu forfølger? Vil læseren af mit CV blive imponeret af de penge jeg har sparet selskabet/organ for arbejde jeg lavet / færdigheder jeg har købt? Hvis svaret er ja, er det næste skridt at prioritere disse opgaver og/eller resultater.

For eksempel, lad os sige, du er en administrativ assistent notering relevante opgaver og resultater fra dit sidste job. Dette er din nyligt brainstormed, ikke-prioriteret liste:

besvarede opkald

oprettede og farvekodede arkiveringssystem til støtte for VP Sales

koordineret vejleder rejsearrangementer

gemt salgsafdeling $12.000 ved forske virksomheder og skifte kontor forsyning leverandører

Nu, tage et øjeblik til at prioritere din liste. Hvilken beskrivelse bør opføres først? Hvilken af fire vil hurtigt fange læserens opmærksomhed? Afhængigt af typen job søger du, hvis du gemte din tidligere selskab nogen penge eller øget deres produktivitet på nogen måde, at faktum skal vises først.

Nu læse listen:

gemt salgsafdeling $12.000 ved forske virksomheder og skifte kontor forsyning leverandører

oprettede og farvekodede arkiveringssystem til støtte for VP Sales

koordineret vejleder rejsearrangementer

besvarede opkald

Altid placere dine stærkeste resultat først. Enten de vil blive imponeret og bevæger sig eller tænke “Wow!” og Fortsæt læsning direkte nedenfor. En iøjnefaldende første sætning vil positivt påvirke enhver erklæring, der er anført under det så vælg med omtanke.

Bruge punktopstillinger. I modsætning til et hav af tekst fokuserer en punktopstilling øje til et bestemt område på siden. De er ofte bruges til at fremhæve dine resultater i stedet for at skjule dem inden for pladskrævende punkt.

Eksempel:

Gemt salgsafdeling $12.000 ved forske virksomheder og skifte kontor forsyning leverandører. Oprettede og farvekodede arkiveringssystem til støtte for VP Sales. Koordineret vejleder rejsearrangementer. Besvaret opkald vs.

gemt salgsafdeling $12.000 ved forske virksomheder og skifte kontor forsyning leverandører

oprettede og farvekodede arkiveringssystem til støtte for VP Sales

koordineret vejleder rejsearrangementer

besvarede opkald

Husk, at et af dine mål er at gøre læsning dit CV så let som muligt. Læserens blik vil dart direkte til kuglen og fokus på hvad der er skrevet at det er øjeblikkelig lige. Hvis du ønsker at holde læserens opmærksomhed, brug ‘action ord’ (verber) ud for et punkttegn (se eksemplet ovenfor). Ansætte stærk indsats ord vil hjælpe læseren i at visualisere du udfører disse opgaver for deres virksomhed.

Til tjenestemand HR kan en organiseret CV fortolkes som et tegn på en organiserede person. En organiserede person har potentiale til at have en organiseret skrivebord organiseret arkivskabe og organiseret arbejdsvaner. Disse er færdigheder og kvaliteter, som arbejdsgiverne ønsker i en medarbejder. Hvis du kan præsentere en virksomhed/organisation med en organiseret genoptage vil det sætte dig et skridt foran din mindre organiseret konkurrencen.

BONUS TIP:

Gør ikke 100 eksemplarer af dit CV, indtil mindst én anden person har gennemgået det for fejl og uoverensstemmelser. Fem minutter af ‘redaktionelle forebyggelse’ kan betyde forskellen mellem at få et interview eller at få en afvisning brev.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *